Klachtenregeling
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
De medewerkers van het Medisch Centrum Reeuwijk proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent.
Als dit het geval is vragen we u contact op te nemen met de betrokken medewerker of zorgverlener.
U kunt ook ons klachtenformulier invullen. U kunt dit formulier met bijbehorende toelichting ophalen bij de balie of hier downloaden. U kunt dit formulier ook gebruiken voor een terugkoppeling.
Onze klachtenfunctionaris neemt uw klacht in behandeling en zal contact met u opnemen. Als u meer wilt weten over onze klachtenregeling klikt u hier.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris van de SKGE (Stichting Klachten & Geschillen Eerstelijnszorg). Informatie hierover kunt u vinden op www.skge.nl of in deze folder.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie leest u op www.skge.nl.